Palautukset

Tuotteiden palautus


Apteekin verkkopalvelun vaihto- ja palautusehdot

Apteekin verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla, lääkkeitä lukuun ottamatta, on kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton. 

Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta).

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut, altistunut kuljetuslämpötila-poikkeamille, on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen tai asiakkaalle on toimitettu värä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi apteekkiin. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Kun haluan palauttaa tilaamani tuotteen / tuotteet


1. Tee palautusilmoitus (vapaamuotoinen ilmoitus sähköpostiin porvoon.uusiapteekki@apteekit.net tai täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake) verkkoapteekille.

2. Palautettavat tuotteet voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena DB Schenkerin toimituspisteiden tai postin kautta. Pakettiautomaatin kautta on mahdollista palauttaa ainoastaan pakettiautomaatista noudetut tilaukset. Älä palauta lähetyksiä kirjeenä. Muista pyytää tai tulostaa kuitti palautuksesta. Ongelmatapauksissa hyvitys tehdään ainoastaan palautuskuittia vastaan.

3. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Tuotteiden mukana tulee olla kopio tilausvahvistuksesta tai lähetysluettelosta, pankkiyhteystiedot sekä selvitys palautuksen syystä tai vastaavat tiedot tulee ilmoittaa verkkoapteekkiin sähköpostilla porvoon.uusiapteekki@apteekit.net tai asiakaspalveluun arkisin 8-20 numeroon 019 6897700

4. Virheettömän palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa, sen tulee olla myyntikuntoinen ja käyttämätön. Meikkien osalta testaaminen ei ole sallittua, koska testatut meikkituotteet eivät ole palautettavissa myyntiin. Jos paketin sinetti on avattu, ei tuotetta voi enää palauttaa. Asiakas vastaa aiheettomasta asiakaspalautuksesta aiheutuneista palautuskuluista.

Jos palautus pudottaa lääkkeettömien tuotteiden tilauksen arvon alle 50 euron eli toimituskuluttomuuteen oikeuttavan tilauksen arvon, vähennämme palautettavasta summasta valitun toimituskulun sen hetkisen toimituskulun hinnan (4,00-8,50 euroa riippuen toimitustavasta).

HUOM! Palautusoikeus ei koske lääkkeitä tai avattuja sinetöityjä pakkauksia. Lääketilausten palautuksia tai noutamatta jääneitä paketteja emme hyvitä tai lähetä takaisin, sillä lääkkeet eivät ole palautettavissa myyntiin. 

Lääkkeillä on palautusoikeus vain tuotevirhetapauksissa, koska nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin.(Kuluttajansuojalaki 38/1978 6.luvun 16 § 5.kohta). Lääketilaus on muutettavissa tai peruutettavissa vain siihen saakka, kun se lähetetään apteekkimme tiloista. Noutamatta jätettyä lääketilausta ei hyvitetä asiakkaalle. Lääkkeet tunnistat itsehoito- tai reseptilääke tunnuksesta.

Tuotevirhetapauksissa vaihdamme kaikki meiltä ostetut vialliset tai vahingoittuneet tuotteet (myös lääkkeet) uusiin viivytyksettä ja hoidamme reklamaation  maahantuojalle puolestanne. Tuotevirhetapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 019 689 7700 arkisin 8-20 tai sähköpostitse osoitteeseen porvoon.uusiapteekki@apteekit.net Vaihtojen ja palautusten käsittelyaika on 5-10 arkipäivää.

HUOM! Noutamatta jätetty paketti ei ole asiakaspalautus eli sitä ei hyvitetä automaattisesti. Hävitämme meille noutamattomana palautuneet paketit viimeistään kuukauden kuluttua. Jos estyt noutamasta pakettia jostain syystä tai olet muuttanut mielesi, ilmoitathan siitä asiakaspalveluumme.

POSTI

Vie paketti postiin ja kerro sopimustunnus maksutonta palautusta varten.

Sopimustunnus: 653853

Apteekkipiste c/o Porvoon Uusi apteekki, Piispankatu 30, 06100 Porvoo

Postin pakettiautomaatti

Pakettiautomaattiin tilatun paketin voi palauttaa mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla se on noudettu. Kirjoita paketin päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta ei tarvita.Vie lähetys pakettiautomaattiin ja noudata automaatin ohjeita. Jos lokerokoodi ei ole enää tallella, voi paketin palauttaa postin kautta.

DB Schenker (R-kioskit ja osa K-marketeista)

Palauta tuotteet mieluiten samassa laatikossa. Voit palauttaa noudetun lähetyksen mihin tahansa DB Schenkerin noutopisteeseen. Jos pakkauksen viivakoodi on ehjä, se nopeuttaa käsittelyä eikä silloin tarvita erillistä palautustunnusta. Jos viivakoodi ei ole enää tallella, voi paketin palauttaa myös saapumisviestissä olevan lähetystunnuksen avulla. Jos lähetystunnusta ei löydy, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Reklamaatiot

Toimitusta koskevat reklamaatiot on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Vaihdamme kaikki vialliset tai vahingoittuneet tuotteet (myös lääkkeet) uusiin viivytyksettä ja hoidamme reklamaation maahantuojalle puolestasi. Tuotevirhetapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palautusta.